Робота та здоровя

281

Робота і здоров’я тісно пов’язані між собою. Щоденна фізична і розумова активність – значний фактор, що впливає на самопочуття. Дуже важливо стежити за рівнем навантаження, достатньо відпочивати і уникати авралів.

Як відомо, працювати взагалі дуже шкідливо, але займаючи деякі посади, ви піддаєте себе ще більшій небезпеці.

Види шкідливих робіт

Бувають професії небезпечні в силу умов, в яких доводиться працювати. А є такі, які просто підштовхують нас до нездорового способу життя. Спочатку поговоримо саме про них.

Отже, які ж професії частіше інших схиляють своїх представників до шкідливих звичок?

  • На першому місці, на диво, виявляються кухаря. З боку може здатися, що вже кулінари повинні досконало знати принципи здорового харчування. Однак статистика вказує на те, що саме працівники кухні найчастіше харчуються фаст-фудом.
  • Друге місце вже більше очікувано займають далекобійники – відсутність фізичних вправ і харчування сумнівними продуктами, здобутими на заправках, бере своє.
  • Адвокати, бухгалтери, оператори колл-центрів і офісні співробітники в цілому – велика група ризику. Сидячий спосіб життя, порушений режим харчування, постійні стреси призводять до множинних захворювань.
  • Такі шкідливі звички як куріння, нерегулярне та нездорове харчування спостерігаються у представників IT сфери, інженерів, а так само – фермерів.
  • В залежності від рівня стресу, в групу ризику так само потрапляють банкіри, аудитори та страхові агенти.
  • В цілому, шкідливість даних професій залежить від самого працівника. Якщо постаратися вести більш рухливий спосіб життя, позбутися шкідливих звичок, відкоригувати харчування і по можливості уникати стресів, ризик постраждати значно знизиться.

    Проте є роботи, які є небезпечними з об’єктивних причин.

    Небезпечні види роботи

    Такі професії визначаються законодавчо. До них відносяться працівники сфери будівництва, важкої промисловості, хімічного виробництва, а також мають справу з небезпечними мікроорганізмами. Не слідують забувати і про гірничорудній, вугільній та нафтогазовій сфері.

    Представникам таких професій варто потурбуватися не тільки придбанням здорових звичок, але і вивченням правил безпеки на робочому місці, а також ознайомиться з пільгами і привілеями, гарантованими законодавством.

    Але повернемося з небезпечних кар’єрів у затишні офіси. Хоч принтери і щоденні наради не несуть прямої небезпеки нашої життю і здоров’ю, неправильно розставлені пріоритети можуть істотно нашкодити здоров’ю.

    Як встигати на роботі?

    Одним з поширених питань, особливо у період дедлайнів, які прострочені вже як мінімум на тиждень, є питання про те, як все встигати на роботі і не залишатися ночувати в офісі. Відповідь, як завжди, дуже простий і в той же час не завжди прийнятний. Тайм-менеджмент. Контроль над своїм часом необхідний в будь-якій професії та принципи в цілому для всіх однакові.

    Щоденник – як універсальний інструмент планування. Тут вам і список справ на день, і можливість моніторингу поточних проектів, і можливість контролю майбутніх зустрічей.

    Говорячи про ділові зустрічі, не можна обійтися без маленьких хитрощів. Наприклад, призначаючи час зустрічі, є й те, як довго ви можете на ній присутнім. Корисним буде групувати подібні зустрічі разом, однак не забудьте залишити собі буферне час на перерву, щоб провітрити голову і підготуватися до нового розмови. Ще одне важливе правило – йдучи на ділове побачення, точно визначайте мету даного заходу. Покладаючись на імпровізацію, ви ризикуєте втратити дорогоцінний час.

    Багатьом знайома ситуація, коли після роботи допізна, відчуваєш себе настільки висотану, що не залишається сил більше ні на що. Виправити таку ситуацію допоможе принцип «жаби на сніданок» – найважливіше і трудомістка справа завжди плануйте на ранок. По-перше, легше впоратися із важким завданням на свіжу голову, а по-друге, ваш вечір не буде затьмарений напруженою роботою.

    Робота – практично невіддільна частина нашого життя, а відповідно вона має великий вплив на здоров’я. Тому важливо активно користуватися лайфхаками про те, як встигати на роботі і ніколи не нехтувати здоровими звичками. Корисні перекуси, невеликі прогулянки під час обідньої перерви і грамотне планування свого часу – це основні правила збереження здорового тіла і духу.

    +1
    Твітнуть
    Поділитися

    попередня статтяТиждень моди в нью-йорку: найяскравіші покази весна-літо 2022
    наступна статтяУкраїна без сміття: безкоштовна онлайн екогра, яка вчить сортувати сміття