Україна без сміття: безкоштовна онлайн екогра, яка вчить сортувати сміття

38

“україна без сміття” разом із компанією pernod ricard ukraine розробили безкоштовну онлайн екогру «trash hunter» . це перший подібний освітній діджитал-проєкт в україні, який навчає сортуванню й відповідальному споживанню. Над втіленням гри працювала креативна агенція vertigo.

Україна у 2019 році опинилася серед країн із найбільшою кількістю відходів на душу населення. Близько 15 млн тонн сміття щороку опиняється на наших сміттєзвалищах, і це тільки за офіційними даними. Сортування й відповідальне споживання-вихід із цієї сміттєвої кризи. Наразі тільки 5% із усіх твердих побутових відходів потрапляють на переробку. А це означає, що решту цінних вторресурсів ми просто не використовуємо на благо.

“trash hunter” – онлайн-гра, що доводити: сортування — не таке вже і складне, як здається. Гру можна розглядати як інтерактивний онлайн-посібник із сортування, де стисло й цікаво подано основну інформацію про повсякденні предмети, які стаючи відходами, все ще корисні для використання.

«хочемо, щоб наша гра стала першою онлайн грою в україні, в яку можна погратися на уроках. Адже це сучасний, інтерактивний і якісний діджитал-продукт для формальної і неформальної освіти”, — євгенія аратовська, голова убс

Гра пропонує користувачу перетворитися на космічного екорейнджера і врятувати галактику від сміттєвої загрози. Щоб пройти всі місії, треба познайомитися із 29 сміттємонстрами і 6 їхніми біг-босами. Нагодувати шкірного правильним раціоном-пакованнями, щоб не провалити рятівну місію. Коробася, куляка, пінопля, склотарик — кожен монстр має власну історію.уся інформація про сортування та відповідальне споживання подана у форматі сторітелінгу, щоб кожна ігрова сесія була як реалістичний сюжет. Перевірити свої знання можна у фінальній місії, коли гравцю потрібно із загальної купи сміття жбурнути свайпом у гортанку сміттємонстра підходяще паковання із запропонованих.

«цією онлайн-грою ми підтримали актуальні тенденції в освіті, що полягають у гейміфікації навчального процесу. Через гру легше залучати аудиторію до такої вкрай важливої тими для україни — сортування відходів, і популяризувати цю культурну звичку», — антон єлісєєв, керівник програм сталого розвитку та відповідальності pernod ricard ukraine.

Над концепцією, віжуалом, механікою та ux/ui дизайном працювала креативна агенція vertigo. За їхнім задумом, вигляд шкірного сміттємонстрика і його ім’я асоціюється із певною групою відходів, яку приймають на станції сортування. Так гравцю цікавіше й легше запам’ятовувати інформацію.

«це суперцікавий проєкт з погляду соціальної відповідальності, механіки та втілення. Завдяки простій ігровій формі легко засвоювати інформацію про сортування сміття. Саме так ненав’язливо і формуються нові екологічні звички”, – маріанна мурашко, креативна директорка агенції vertigo.

***

україна без сміття – соціальний стартап, який популяризує культуру роздільного збору відходів. Першими в україні відкрили громадський простір для сортування — станцію nowaste recycling station.

pernod ricard ukraine – міжнародна компанія, діяльність якої спрямована на імпорт і дистрибуцію в україні преміальних алкогольних напоїв французької групи pernod ricard.